Csengetési rend


 
1. óra 800-845
2. óra 900-945
3. óra 955-1040
4. óra 1100-1145
5. óra 1155-1240
6. óra 1245-1330
7. óra 1335-1420
8. óra 1430-1515
9. óra 1520-1605


<<  March 2024  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
      1  2  3
  4  5  6  7  8  910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Selyemréti Iskola: DSCF5625 2 - indafoto.hu

 

Selyemréti Iskola: tehetsegpont - indafoto.hu

Selyemréti Iskola: tehetsegpont - indafoto.hu


EFOP 3.2.3 Digitális környezet a köznevelésben

Református Értéktermő

REFORMÁTUS ORSZÁGOS ÉRTÉKTERMŐ TEHETSÉGKÖZPONT

SZÖVEGÉRTÉSI VERSENY
Monday, 11 April 2016 11:32

HOGY JOBBAN MEGÉRTSÜK EGYMÁST  

 

Április hónapja minden évben a szövegértési versenyek időszaka a miskolci Selyemréti Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában. Sokéves hagyományról van szó, immár 13. éve mérik össze tudásukat a vetélkedőn megjelent diákok. Az intézmény egyházi fenntartása óta a résztvevők köre túlnőtte Miskolc határait, a megye több iskolájából érkeznek tanulók, hogy összemérjék tudásukat.

   A szövegértési versenyek célja elsősorban a szépirodalom mélyebb megismerése, az olvasás megszerettetése. Ismerős tény, hogy a XXI. század gyermeke keveset és nem szívesen olvas. Kényelmesebbé váltak az információszerzés forrásai. Minimális energia befektetésével megkapható a különböző ismeretek tömege, elég egy gombot megnyomni elektronikus eszközeinken. Az olvasáshoz bizony több figyelem, kitartás kell, és megfelelő idő. Ez utóbbi hiányára gyakran hivatkoznak, és nemcsak a gyerekek. Pedig az olvasást nem helyettesítheti semmi más. Miképpen a film megjelenése sem szorította háttérbe a színházat, a televízió sem tette szükségtelenné a mozit. Mindegyik műfajra szükség van, mindegyik élményt szerez. Az olvasás különleges előnye, hogy a befogadó egyedül van a könyvvel, nincsenek a megértést segítő látványos tényezők. A leírt szót, mondatot kell megérteni, feldolgozni és élménnyé alakítani.  „A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, és az olvasó, aki olvassa” – vallotta Kosztolányi Dezső. Az a diák, aki képes az értő olvasásra, mi több, szeret is olvasni, könnyebben eligazodik a hétköznapok világában. Gazdagabb szókinccsel, árnyalt kifejezési formákkal hatékonyabban kommunikál környezetével. És ezt a készséget fejleszteni a legfontosabb cél. Hogy jobban megértsük egymást.

  A Selyemréten három korcsoportban zajlanak a versenyek harmadiktól nyolcadik osztályig. Az idén Wass Albert művei kerültek terítékre. A magyar szépirodalom kedvelőinek bizonyára ismerősen cseng a szerző neve. A XX. századi magyar irodalom legnagyobbjai közé tartozik. Művei központi témája a szülőföldje, minden mondat Erdélyről szól, még azok a művek is, amelyek távol otthonától, a messzi Amerikában születtek.

   A legkisebbek a Tavak és erdők könyve mesét olvasták, az 5-6. osztályos korcsoport a hun-magyar mondákkal ismerkedett, a legnagyobbak a Tizenhárom almafa című regényt dolgozták fel.

   A művekben felfedezhető a magyar népmese világa, amely a magyar néplélek mélységének és tisztaságának végtelen forrása. Az olvasmányok a jó győzelmét hirdetik a gonosz felett. Továbbá buzdítanak az összetartásra, szeretetre, egymás segítésére. Létezhet-e ennél szebb üzenet?

 

Tamáska-Varga Ákos