Csengetési rend


 
1. óra 800-845
2. óra 900-945
3. óra 955-1040
4. óra 1100-1145
5. óra 1155-1240
6. óra 1245-1330
7. óra 1335-1420
8. óra 1430-1515
9. óra 1520-1605


<<  November 2024  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
      1  2  3
  4  5  6  7  8  910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Selyemréti Iskola: DSCF5625 2 - indafoto.hu

 

Selyemréti Iskola: tehetsegpont - indafoto.hu

Selyemréti Iskola: tehetsegpont - indafoto.hu


EFOP 3.2.3 Digitális környezet a köznevelésben

Református Értéktermő

REFORMÁTUS ORSZÁGOS ÉRTÉKTERMŐ TEHETSÉGKÖZPONT

Nyári ügyelet
Tuesday, 14 June 2016 08:28
Selyemréti Iskola: screenshot 1467014805.png - indafoto.hu
 
Pedagógusnapi köszöntő
Monday, 13 June 2016 07:40

Selyemréti Iskola: pednapik1 - indafoto.hu Selyemréti Iskola: pednapk2 - indafoto.hu

 
Tanévzáró ünnepély
Sunday, 12 June 2016 08:58

 Tisztelt szülők!

 

Értesítjük Önöket, hogy a 2015/2016. tanévben a tanévzáró ünnepély 2016 június 22-én 16:00 órakor kezdődik.

 
Peace Run
Wednesday, 01 June 2016 13:26

 A Peace Run 6 földrész 150 országában megrendezésre kerülő váltófutás, melynek célja, hogy fejlessze a nemzetek közötti barátságot. 2016-ban Európában a váltófutás 49 országban zajlik, 24 ezer kilométeren, több százezer ember részvételével.

 

Iskolánkba 2016. június 3-án, pénteken érkezik a váltó 10:45-re.

 
Gyermeknap
Monday, 30 May 2016 07:26

 TŰZOLTÓ LESZEL S KATONA…

Hányszor jutnak eszünkbe József Attila Altatójának kedves sorai! Jól tudjuk, nem lehet mindenkiből lánglovag vagy a rend őre. De az igazsághoz tartozik, hogy a jövő tűzoltói, katonái, rendőrei jelenleg az iskolapadot koptatják. Most sajátítják el azokat az ismereteket, amelyek szükségesek lesznek a munkás, nagybetűs életben.

Május utolsó vasárnapja viszont nem a dolgozatírásé. Gyermeknap van, félre tesszük a krétát és a füzeteket, körzőt, vonalzót. A mai nap a játékról szól.

A Selyemréti Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanulói éltek is a lehetőséggel: jókedvű akadályversenyen küzdöttek erősen, játékvárakat ostromoltak.

A Tűzoltóság és a Rendőrség képviselői bemutatták eszközeiket, ismertetve azok célját, működését. Sokan kipróbálták a nínós autó fülbemászó hangjelzéseit, a golyóálló mellényt, a gázmaszkot, és azt is, hogy milyen érzés besüppedni a hatalmas piros autó üléseibe. „Most szerencsére nincs baj – mondja az egyik nebuló -, de jó érzés tudni, hogy ilyen fejlett technikával védik biztonságunkat.”

És volt még sok minden más. Köszönjük támogatóinknak! Segítségükkel sikerült derűs hangulatot teremteni! Tanulás és játék harmonikus egységben! Idézett költőnk szavaival: „…jó szóval oktasd, játszani is engedd szép, komoly fiadat…”

 

Tamáska-Varga Ákos

Fotó: Papp Enikő


 
Csomasz felvételi
Monday, 02 May 2016 14:09

Selyemréti Iskola: Beolvasás 050216 144908 - indafoto.hu

 
SZÖVEGÉRTÉSI VERSENY
Monday, 11 April 2016 11:32

HOGY JOBBAN MEGÉRTSÜK EGYMÁST  

 

Április hónapja minden évben a szövegértési versenyek időszaka a miskolci Selyemréti Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában. Sokéves hagyományról van szó, immár 13. éve mérik össze tudásukat a vetélkedőn megjelent diákok. Az intézmény egyházi fenntartása óta a résztvevők köre túlnőtte Miskolc határait, a megye több iskolájából érkeznek tanulók, hogy összemérjék tudásukat.

   A szövegértési versenyek célja elsősorban a szépirodalom mélyebb megismerése, az olvasás megszerettetése. Ismerős tény, hogy a XXI. század gyermeke keveset és nem szívesen olvas. Kényelmesebbé váltak az információszerzés forrásai. Minimális energia befektetésével megkapható a különböző ismeretek tömege, elég egy gombot megnyomni elektronikus eszközeinken. Az olvasáshoz bizony több figyelem, kitartás kell, és megfelelő idő. Ez utóbbi hiányára gyakran hivatkoznak, és nemcsak a gyerekek. Pedig az olvasást nem helyettesítheti semmi más. Miképpen a film megjelenése sem szorította háttérbe a színházat, a televízió sem tette szükségtelenné a mozit. Mindegyik műfajra szükség van, mindegyik élményt szerez. Az olvasás különleges előnye, hogy a befogadó egyedül van a könyvvel, nincsenek a megértést segítő látványos tényezők. A leírt szót, mondatot kell megérteni, feldolgozni és élménnyé alakítani.  „A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, és az olvasó, aki olvassa” – vallotta Kosztolányi Dezső. Az a diák, aki képes az értő olvasásra, mi több, szeret is olvasni, könnyebben eligazodik a hétköznapok világában. Gazdagabb szókinccsel, árnyalt kifejezési formákkal hatékonyabban kommunikál környezetével. És ezt a készséget fejleszteni a legfontosabb cél. Hogy jobban megértsük egymást.

  A Selyemréten három korcsoportban zajlanak a versenyek harmadiktól nyolcadik osztályig. Az idén Wass Albert művei kerültek terítékre. A magyar szépirodalom kedvelőinek bizonyára ismerősen cseng a szerző neve. A XX. századi magyar irodalom legnagyobbjai közé tartozik. Művei központi témája a szülőföldje, minden mondat Erdélyről szól, még azok a művek is, amelyek távol otthonától, a messzi Amerikában születtek.

   A legkisebbek a Tavak és erdők könyve mesét olvasták, az 5-6. osztályos korcsoport a hun-magyar mondákkal ismerkedett, a legnagyobbak a Tizenhárom almafa című regényt dolgozták fel.

   A művekben felfedezhető a magyar népmese világa, amely a magyar néplélek mélységének és tisztaságának végtelen forrása. Az olvasmányok a jó győzelmét hirdetik a gonosz felett. Továbbá buzdítanak az összetartásra, szeretetre, egymás segítésére. Létezhet-e ennél szebb üzenet?

 

Tamáska-Varga Ákos

  

 

 
« StartPrev21222324NextEnd »

Page 21 of 24